april 25, 2024

Hotell københavn, innovation i hovedstaden

København er Danmarks hovedstad hvor der bor  til dagligt bor i omegnen af 600.000 mennesker. Det svarer til ca. 10 procent af den samlede danske befolkning. Det er samtidig en by der hvert år tiltrækker rigtig mange turister. Til trods for at der allerede er mange hoteller rundt om i København, så er det lige om lidt, at der bliver åbnet for et nyt stort hotel, i hjertet af hovedstaden. Hotell København er et nyt innovativt hotel, hvor gæster fra hele verden kan indlogere sig og få en anderledes hotel oplevelse.

den-lille-havfrue

Vi lever i en digitaliseret verden hvor alle har en smart phone og hvorfor ikke udnytte det i selv funktionen af hotellet. Allerede når gæsten skal ind på værelset, kommer smart phone i brug. Det er via bluetooth at telefonen bliver nøglen til at åbne døren og dermed slipper man for at holde styr på et nøglekort.

 

Idéen bag hotellet er, at give gæsterne en sjov, legende og innovativ oplevelse og derfor er der i værelserne blandt andet installeret tv projektorer på badeværelserne. På denne måde kan gæster fornøje sig med at se tv mens de nyder et bad eller måske endda en tur i badekaret.

Denne innovative funktion tillader også gæsterne at kunne koble deres telefon til, således at det er muligt at afspille playlister eller videoer. På den måde har man mulighed for at lytte til egen musik eller se lidt billeder hjemmefra, hvis ikke man ønsker at se en af de adskillige tv kanaler Hotell København stiller til rådighed.

 

For at kunne skille sig ud fra andre hoteller og for at tage standarden af roomservice til nye højder, prøver Hotells københavn noget nyt, som ikke tidligere er set på danske hoteller. Mens man på mange hoteller kan bestille mad og drikke op på værelset via telefon eller tablet, vil Hotell Københavns high tech værelser have tablets der kan forbinde gæsterne med en rigtig levende tjener, der befinder sig i restaurations området. Det vil være muligt for gæsten at se den person der svarer på opkaldet, men de vil ikke kunne se gæsten. Meningen er at det skal gøre betjeningen mere personlig, uden at gæsten behøver vise sig for tjeneren før end leveringen kommer til døren.

 

Det er ikke kun på værelserne at Hotell københavn skiller sig ud. Også i deres restaurant har de en ny og spændende tilgang til hvordan maden kan bestilles. Hvor mange forældre måske beder deres børn om ikke at have mobiler med ved bordet, skal man faktisk helst have den med ved bordet i restauranten. Her kan man, ligesom på værelserne, bruge mobilen til at bestille maden og drikkevarer, såfremt man ønsker det. Det kan eventuelt gøres oppe fra værelset og så bliver man givet et tidspunkt, hvor maden er klar i restauranten. Dette er meget effektivt og tidsbesparende for den travle gæst. Det er selvfølgelig også muligt at få en helt almindelig bestillings service. Det er op til gæsten selv.

 

Så vil du opleve en ny og innovativ måde at bo på næste gang du rammer den danske hovedstad, så er Hotell København helt sikkert et besøg værd.